Jesper Balslev om århundredets opmærksomhedstyveri

Skrevet 23. oktober 2017

Jesper Balslev er lektor ved Københavns Erhvervsakademi, PhD-stipendiat ved Roskilde Universitet og tidligere selvstændig gennem 12 år indenfor blandt andet digital markedsføring. Nu arbejder han blandt andet med hvordan digitalisering bliver fremhævet som en utvetydig positiv udvikling af eksempelvis folkeskolen, mens evidensen faktisk ikke understøtter dette. Det og meget mere ønsker han at nuancere.

I denne episode kommer vi blandt andet ind på:

  • Hvordan hjernen kan tilpasse og udvikle sig, når den bliver udfordret
  • Fordelen ved at konfrontere ubehag og kede sig
  • At sociale medier og andre apps distraherer os og gør det svært at fokusere
  • Hvordan manglende mål for digitalisering gør den uendelig
  • Myten om hvordan digitaliseringen af undervisning forbedrer indlæringen
  • At finde nuancer i implementeringen af nye teknologier
  • Hvordan sociale medier er repræsentationer for relationer og netværk

Lyt med herunder:

Eller:

  • Lyt til podcasten på Itunes
  • Lyt til podcasten på Spotify
  • Stream den ved at klikke her
  • Download den ved at højreklikke her og vælge ‘gem som’.
  • Lyt på stitcher
  • Du finder også episoden i din favorit podcast-app (den er ikke kun på Itunes, også fx Spotify – søg blot på Tanketid, så dukker den op).

Vi vil sætte meget stor pris på hvis du skulle have lyst til at give os feedback eller en rating på Itunes. Ellers hvis du skulle have lyst til at abonnere på podcasten på Itunes. Det kan du gøre ved at trykke her eller på billedet herunder.

subscribe-on-itunes-icon-1

Relaterede blogindlæg


Ingen svar til "Jesper Balslev om århundredets opmærksomhedstyveri"


    Har du noget at sige?

    Nogen html er OK