I forrige uge løftede jeg sløret for den nye podcast jeg har startet sammen med Jacob Beermann (manden bag Maxer.dk). Den tog i heldigvis rigtig god imod – og det er vi meget glade for. I dag er næste episode online.
Vi startede med vilje med et fitnessrelateret emne (hvis du ikke har hørt første episode, så finder du det her), da vi jo begge godt er klar over, at langt størstedelen af dem der følger os, har det som hovedinteresse. Men som jeg skrev i blogpostet til første episode, så vil vi også gerne ind på en masse andre emner.
Og her er første spadestik i den retning. I denne episode snakker vi nemlig om clikbait. Det som måske/måske ikke har fået dig til at klikke herind nu. For overskriften på dette blogindlæg er vaskeægte clickbait. Overskrifter som er designet specifikt for at få os til at klikke på det. Visse lyssky medier sætter nogle særligt skrupelløse sammen af dem. De fleste af jer har nok prøvet at klikke ind på noget, som absolut ikke var det overskriften lagde op til.
Det er dét vi diskuterer i denne episode – og som et lille ironsk twist har jeg så valgt at bruge den her særlige type irriterende clickbait for at få jer herind (bare rolig – det bliver ikke en vane).
Vi kommer blandt andet ind på:
- Hvorfor bruges clickbait?
- Hvad er konsekvensen af, at så mange medier er begyndt at bruge det?
- Vores egne erfaringer med clickbait
- Hvilken konsekvens har det for information om sundhed og træning.
Enjoy:
Itunes her:
Du kan streame direkte her:
- Lyt til podcasten på Itunes
- Stream den ved at klikke her
- Download det her
Vi vil sætte meget stor pris på hvis du skulle have lyst til at give os feedback eller en rating på Itunes. Ellers hvis du skulle have lyst til at abonnere på podcasten på Itunes. Det kan du gøre ved at trykke her eller på billedet herunder.